Followers

Saturday, February 28, 2015

Bila Allah Uji Kita Dengan Marah, Cemburu , Sayang, Cinta, Ego DLL

bismillah...

assalamualaikum....


Bila di uji terkadang kita sebagai manusia biasa masih tidak nampak perkara yang baik dan yang buruk.
itulah ujian namanya.

sampai satu ketika bila berlaku sesuatu yang tak diigini, baru kita tersedar dan menyesal. itulah ujian. 
semasa lakukan kesilapan Allah tak ingatkan kita. Allah bia kan. untuk wujudkan ujian atas apa yang akan berlaku selepas setiap tindakan yang salah.

manusia ni di cipta begitu sempurna, tetapi manusia di beri ujian cukup hebat.... ujian yang hebat untuk orang2 yang hebat2.

sedarlah adakah anda di uji? atau anda menguji? ia tersedar semua tu bila anda rasa
 - mara
- rindu
-sedih
- sayang
- sengsara

semua dalam keadaan pilu sakit dan sebagainnya. 

tapi jika anda rasa selesa hidup tu macam tiada apa ujian dan berlaku sesuatu buruk, maka bersedialah kerana anda akan diuji lebih hebat selepasnya.

bukan itu sahaja, orang yang di berikan ujian oleh Allah adlaah orang yang Allah sayang. 
jika kita tak kuat Allah xkan uji kita... 


apa pula cara kita nak menetang serangan ujian yang tiba tanpa kita sedia seawalnya??

1. doa
2. Sabar

itu shaja. .. nampak mudah SABAR satu perkara yang amat2 lah perit jika sesorang itu xboleh sabar maka berdoalah, kerana antara Doa dan sabar ada kaitan yang cukup rapat.

sebenarmya saya xdapat nak terus terang apa yang menguji saya, sebab belum ditakdirkan untuk diluahkan.

tapi harini. storynyaa.. saya terkecikkan hati my bam bam.
orang paling saya sayang.

saya nak minta maaf sangat2..
saya termarah dia, tapi saya tak ada niat nak cakap pasal sesuatu benda yang  dia salh  ertikn maksudnya.

saya cemburu, tapi xdapat nak luah cemburu buta yang tak hbis2 bermain2 dalam fikiran.

apalah nak jadi kan. tak mengapa. ujian saya ni
xlengkap perhubungan kalu tak gaduh,.

sampa disni jerla yerr... my blogger is my life.



No comments:

Post a Comment